О НАМА
Непосредан рад
Васпитањем и образовањем се обезбеђује хармоничан физички, умни и социо-емоционални развој, негује комуникација и стваралаштво, деца уводе у културу и припремају за успешно укључивање у друштвену заједницу и школу.
Негом се одржава дечија хигијена и задовољавају потребе за сном, исхраном и боравком на ваздуху, а интеракцијом у процесу неге доприноси социјализацији и општем развоју детета.
Превентивном здравственом заштитомсе медицинским методама чува здравље деце и спречава јављање болести путем профилаксе и одговарајућим третманом свих фактора који угрожавају дечије здравље.
Исхраномсе, у складу са начелима дијететике и специфичним потребама деце раних узраста обезбеђује довољно квалитетне хране припремљене на одговарајући начин, неопходне за правилан раст и развој.
Дневним одмором и спавањем се негује здрав начин живота деце и подстиче њихов правилан психофизички развој.
Корективним радом са децом која имају сметње у развоју се обезбеђује рано откривање, спречавање и рехабилитација поремећаја или застоја у развоју у складу са начелима инклузивног образовања.
Социјалном заштитомдеце обезбеђује се ублажавање неповољних утицаја на развој разних врста угрожености и ускраћености (економска, културна, недостатка родитељске бриге и старања и сл.) као и приоритет приликом уписа ове деце у установу, односно, друштвене партиципације у трошковима смештаја.
Реализацијом Програма за заштиту деце од насиља, злостављања и занимаривања остварују се превентивне и интервентне активности којима се омогућава заштита права деце.
Континуираним самовредновањем рада Установе и стручним усавршавањем омогућава се унапређивање квалитета васпитно-образовног рада у Установи.
Предшколским васпитањем и образовањем обезбећује се остваривање права сваког детета да се укључи у институционализован облик васпитно образовног рада, задовољавање развојних потреба деце, потреба породице и друштва. Средина у којој дете живи треба да допринесе унапређивању физичког и менталног здравља и пружи најбоље подстицаје дечјег раста, развоја и учења. Систем васпитања је отворен за све оне који својим утицајем доприносе развоју деце (родитељи, шира и ужа средина). Рад у овом узрасту доприноси припреми детета за оно што га чека у школи, и уопште касније у животу.
Компензаторска функција предшколског васпитања и образовања доприноси ублажавању социјалних и културних разлика. Предшколско васпитање и образовање кроз одговарајуће програме, поступке, конкретне садржаје и активности омогућава задовољавање индивидуалних потреба децепратећи њихов темпо развоја.
Предшколски програм у Установи се остварује у различитом трајању:
- кроз целодневни боравак- 9 сати дневно,
- кроз полудневни боравак- 6 сати дневно и
- кроз четворочасовни боравак у припремном предшколском програму.
Време остваривања предшколског програма прилагођава се школској години, те се остварује од 1. септембра текуће до 31. августа наредне године.
Програм васпитно-образовног рада подразумева :
- *Програм неге и васпитања деце од 1 до 3 године,
- *Програм васпитно-образовног рада са децом узраста од 3 до 5,5, година,
- *Припремни предшколски програм -са децом од 5,5 до 6,5 година,
- *Посебне и специјализоване програме,
- *Пригодне и повремене програме...